1 d’octubre del 2011

Situa't del 0 al 10

Situa’t del 0 a 10: 0 gens d’acord, 10 molt d’acord:


TE2) L’objecte principal de la Tecnologia Educativa és oferir un bon ventall de tècniques per als docents: 9

CC2) Aprenc tant dels companys com dels materials i consultors: 9

TC1) Els professionals de l’educació han de ser competents en les tècniques que asseguren la correcta transmissió del coneixement : 9

DT2) La tecnologia es basa en la ciència per la qual cosa és neutral en relació a prejudicis, valors i actituds: 9

CC1) Les aules de la UOC són una comunitat d’aprenentatge: 9

DU2) Els debats virtuals suposen perdre força hores amb poc benefici personal: 1

TE1) La Tecnologia Educativa per a psicopedagogs consisteix en assegurar un bon domini de les TIC: 8

DU1) Els debats a la UOC poden millorar moltíssim: 2

TC2)Les TIC són necessàries per transmetre els continguts
                  als  alumnes: 8

           DT1) El canvi tecnològic determina el canvi social: 8

11 comentaris:

  1. Hola Iolanda! Estava mirant la teua puntuació i trobe que no coincidim gens amb allò de "la tecnolgia és neutral quant a prejudicis, valors i actituds". Jo he posat un 0 ben gran! La veritat és que a mesura que vaig avançant amb les lectures van sortint-me contradiccions, però, trobe que un 9 és una puntuació massa alta per a aquesta afirmació.

    no creus que, darrere de tota tecnologia hi ha persones humanes, totes elles amb una ideologia que es difícil que deixin de costat?

    com ho veus?

    salut!

    ResponElimina
  2. Hola Iolanda! Estava mirant la teua puntuació i trobe que no coincidim gens amb allò de "la tecnolgia és neutral quant a prejudicis, valors i actituds". Jo he posat un 0 ben gran! La veritat és que a mesura que vaig avançant amb les lectures van sortint-me contradiccions, però, trobe que un 9 és una puntuació massa alta per a aquesta afirmació.

    no creus que, darrere de tota tecnologia hi ha persones humanes, totes elles amb una ideologia que es difícil que deixin de costat?

    com ho veus?

    salut!

    ResponElimina
  3. Hola Iolanda gràcies per “provocar-me”, jejeje. No ser si t’he de respondre al teu blog, o he de respondre’t al meu, de moment per entrenar-me una mica, la primer resposta la faig aquí.
    Et comento un dels ítems: Les TIC són necessàries per transmetre els continguts als alumnes:
    Jo he posat un 5 i tu , un 8, jo crec que les tic ens poden ajudar, ens poden facilitat moltes les coses i fins i tot podem aprendre coses que sense elles no podríem, ens apropen més al món, però no crec que siguin necessàries per transmetre continguts. Ara són una gran ajuda i a l’aula en fem molt d’us.
    Per exemple jo avui he treballat a l’aula el llarg i el curt, un contingut per el qual en cap moment he fet us de les tic.
    Anem comentant els diferents ítems!
    Mariona

    ResponElimina
  4. l'anònim soc jo: Mariona Solà Trillas ara miro com posar el nom!!!

    Mariona

    ResponElimina
  5. Sole, et responc aquí i després t'ho retorno al teu blog també.
    Continuo pensant amb la mateixa puntuació: 9
    Per això mateix companya, és l'home qui li dóna un valor positiu o negatiu amb el seu ús a la tecnologia.
    Petonets!
    Iolanda

    ResponElimina
  6. Mariona, et responc aquí i després et retorno el mateix al teu bloc.
    Mira, no m'has convençut massa. Penso que l'ús de les TIC a les escoles, a l'aula donen una gran varietat d'eines i recursos que ajuden a fer més connexions i ampliar de nous coneixements l'alumnat. Cal fer-ne un bon ús, això sí. El tema de la motivació també és un factor clau.
    Vinga, petonets!
    Iolanda

    ResponElimina
  7. Hola, soc la Miriam. Respecte a la pregunta:"El canvi tecnològic determina el canvi social" que has puntuat amb un 8, jo no estic d'acord. Penso que el canvi tecnològic i el canvi social evolucionen de la mà i s'afecten de forma bidireccional. Que en penses?

    ResponElimina
  8. Hola Iolanda,

    en la pregunta TC2)Les TIC són necessàries per transmetre els continguts als alumnes, has contestat amb un 8, no creus que és una valoració molt alta? penso que és una eina i un recurs per transmetre continguts però vols dir que són tant necessàries? Jo sóc del parer que les TIC ens ajuden i són una bona eina però sense elles també es poden transmetre continguts no?

    ResponElimina
  9. Hola Cristina,
    penso que sí, que sense les TIC també es poden trasmetre continguts, i tant, però considero que són una eina molt important; sobretot per a treballar les competències d'iniciativa i autonomia personal, i aprendre a aprendre (també totes les altres). Essent el rol del mestre bàsicament el de guia de l'aprenentatge dels discents i el de trasmisor de valors i normes de convivència.

    ResponElimina
  10. Hola Míriam, mira justament ara al debat em toca defendre la postura tecno determinista (deuria ser una premunició el dia que vaig fer l'avaluació inicial...hehehehe). Ara mateix el meu posicionament potser baixaria una mica, un 6; estaria més d'acord amb el que tu proposes.
    Una abraçada.
    Iolanda

    ResponElimina